4 правила за пиене на вода

  • clock 07 октомври 11:54
  • 194
Здраве / Медицина 4 правила за пиене на вода

Колко вода и как да я пием?

 

1. Не е желателно да се пие вода по време на хранене. А също така и веднага след като се нахраните. Категорични правила за пиене на вода няма, защото ако сте много жадни или се задавите, разбира се ще пиете вода.

В повечето случаи, веднага след хранене, се усеща жажда. Може да го туширате с изплакване на устата с вода, да похапнете за финал краставица или просто с дъвка без захар.
Ако сте се хранили с пържено, е нормално да почувствате жажда. В такъв случай е добре да изпиете един черен чай без подсладители.
Но във всеки друг случай, ако чувствате жажда след храна, това е сигнал, че не сте се хранили правилно.

2. Желателно е да се пие вода на гладно.

Полезните навици за поемане на течности са да пиете чай и/или вода поне 15 минути след хранене. За сока обаче е нужно повече време – поне час и половина след храна. Не забравяйте, че стомахът е в състояние да поеме въглехидрати поне два- три часа след хранене, а храни, богати на белтъчини, чак след четири – пет часа.


3. Никога не чакайте да ожаднеете. Не бива да се допуска да усещате жажда.

Недостигът на течности в организма е опасен и води до много болести. На ден трябва да се пие от 1 литър до 2.5 литра вода, отделно от останалите течности – сокове, супи, чай, кафе…
Чрез кожата се отделят най-много токсини. Дробовете, червата и бъбреците само помагат на кожата да пречиства организма. А недостигът на течности, в която и да е част на тялото, натоварва бъбреците. При запек, организмът алармира за недостиг на течности в дебелото черво, а от това следва огромно натоварване на същата верига – черва, дробове и от там – бъбреци. Така се създават условия за редица болести, защото в тялото ни настъпват процеси на самоотравяне.
Количеството на поеманите течности зависи от климата, температурата, влажността на въздуха и от начина на живот, който водите. За хора, които водят по-интензивен и физически натоварен живот, са нужни повече течности. Но какъвто и живот да водите, трябва количеството вода да е такова, че да отделяте не по-малко от литър урина. Цветът на урината не трябва да е тъмен. Ако е тъмен – пийте повече течности. Приетите норми са от минимум литър вода на ден до 2.5 литра.

4. Пийте хладка вода

Температурата на водата е препоръчително да е 15- 20 градуса. Така тя ще се поеме от организма по-добре. Горещата вода дразни лигавицата на червата и наранява защитния слой. Прекалено студената вода предизвиква простудни заболявания и намалява имунитета.

 
Виктория Груп - Лятна Ваканция 2018
Коментари